Dziś chcę przedstawić Ci jeden z dość powszechnych problemów, z jakimi możesz się spotkać w czasie całego procesu odszkodowawczego.

Jest nim problem w sporządzeniu skutecznej reklamacji (odwołania) od wydanego stanowiska ubezpieczyciela.

Każdej osobie poszkodowanej przysługuje prawo zakwestionowania wydanego stanowiska.

W tym celu możesz złożyć reklamację i wówczas ubezpieczyciel w terminie 30 dni – a w uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty doręczenia korespondencji, powinien ją rozpatrzyć

Pamiętaj jednak, że sporządzenie takiej reklamacji wymaga właściwej redakcji pisma – nie tylko pod względem formalnym, ale również i merytorycznym.

I tutaj zazwyczaj jest największy problem z tym.

Musisz odpowiednio sformułować swoje żądanie, a także przedstawić odpowiednią argumentację wskazującą na uchybienia wadliwego stanowiska.

Jest to bardzo istotne, bo poprawnie sformułowanie żądanie pociąga za sobą określone skutki prawne, zarówno w przypadku braku terminowej odpowiedzi od ubezpieczyciela na pismo, jak i dalsze uprawnienia Poszkodowanego w zakresie żądania dodatkowo odsetek za zwłokę.

Z mojego doświadczenia wynika, iż osoby poszkodowane nie wiedzą, jak wygląda proces likwidacji szkody oraz jakie dokumenty są gromadzone przez ubezpieczycieli w celu wydania ostatecznego stanowiska w sprawie.

Po otrzymaniu decyzji ubezpieczyciela, osoby poszkodowane sporządzają reklamację wskazując jedynie, iż kwota zadośćuczynienia i odszkodowania nie została oszacowana w sposób prawidłowy.

Natomiast samo uzasadnienia wskazane w pismach bardzo często są lakoniczne i nie poparte żadnymi dowodami.

Nic więc dziwnego, że taka reklamacja najczęściej nie przynosi oczekiwanego skutku.

Zanim Kancelaria z którą współpracuję przystąpi do sporządzenia reklamacji pozyskuje dokumenty, które zostały zgromadzone w toku likwidacji szkody, a następnie przeprowadzamy ich wszechstronną analizę jednocześnie dopatrując się wszelkich uchybień i nieprawidłowości ubezpieczyciela.

Nierzadko pozyskujmy również dodatkową dokumentację, która udokumentuje roszczenia.

Taki sposób załatwienia sprawy niewątpliwie wymaga zarówno wiedzy, czasu jak również doświadczenia.

Jeśli potrzebujesz pomocy w napisaniu takiego pisma reklamacyjnego zgłoś się do mnie. Chętnie wspomogę Cię w tym procesie.

Zostaw komentarz